۱۳۹۵ اردیبهشت ۵, یکشنبه

مشکل پایان ناپذیر برق در هرات

سالها است که در هرات زندگی می کنم. به عنوان یک دختر از این سرزمین مشکلات زیادی دارم، اما یکی از این مشکلات که بین دختران و پسران مشترک است مشکل اخیر برق ها است که واقعا دردآور شده است.

برق هرات بیشتر از ایران و تاجیکستان تأمین می شود - حاصل این برق به وجود آوردن یک روح جاری و سیال در اذهان و نبض اقتصاد ولایت هرات است. هرات با وجود اینکه یکی از شهرهای صنعتی و تولیدی کشور است که می تواند سالانه بخشی از نیازهای شهروندان کشور را تأمین کند. اما اگر برق ها به همین وضعیت خود ادامه پیدا کند، این اقتصاد پرقدرت کشور فلج خواهد شد. نبود برق می تواند میلیون ها دالر و میلیاردها افغانی به اقتصاد کشور، به ویژه کارآفرینان اقتصادی این ولایت آسیب برساند.

به عنوان شهروند این ولایت یکی از نگرانی هایم تداوم این وضعیت در گرمای تابستان است که می تواند به بیماری های فراوانی منجر شود، به خصوص اینکه در هرات بیماری های فصلی، خاک بادهای 120 روزه و کمبود امکانات اجتماعی و شهری را خواهد آفرید.


پیشنهاد من به دولت این است که ذخیره گاه های انرژی برق ایجاد کند تا در چنین روزهایی به درد بخورد. در ذخیره گاه های انرژی شما می توانید انرژی برق را ذخیره کنید و بعدا در روز مورد نیاز به بدنۀ سیستم برق شهری تزریق کنید. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر